Thursday, February 18, 2010

For my dears friends... Concrete Angels

She walks to school with a lunch she packed
Nobody knows what she's holding back;
Wearing the same dress she wore yesterday,
She hides the bruises with the linen and lace;
oh

The teacher wonders but she doesn't ask,
It's hard to see the pain behind the mask;
Bearing the burdon of a secret storm,
Sometimes she wishes she was never born;

Through the wind and the rain,
She stands hard as a stone in a world that she can't rise above;
But her dreams give her wings and she flies to a place where she's loved.

Concrete Angel

Somebody cries in the middle of the night,
The neighbors hear but they turn out the lights;
A fragile soul caught in the hands of fate,
When morning comes it will be too late.

Through the wind and the rain,
She stands hard as a stone in a world that she can't rise above;
But her dreams give her wings and she flies to a place where she's loved.

Concrete Angel

A statue stands in a shaded place,
An angel girl with an upturned face;
Her name is written on a polished rock,
A broken heart that the world forgot.

Through the wind and the rain,
She stands hard as a stone in a world that she can't rise above;
But her dreams give her wings and she flies to a place where she's loved.

Concrete Angel

Sunday, February 14, 2010

Part 2 perjlnan blk ke kg. 13.2.10


PELAJAR IPT TAPI TIDAK BERETIKA..

semasa dalam perjalanan pulang,
sebuah kereta SATRIA PUTIH, pemandunya sangat TIDAK beretika..
semua faham, dah sesak, jgnlah nk menyesakkan keadaan..
maksud saya, dia memotong tanpa memberi lampu isyarat...
nampk ruang sikit dia msk..
HELLO! tak belajar undang-undang jalan raya ker...

saya dah perhatikan kereta ni dar behrang lagi..
kerana kereta Satria putih, kereta dia kemek sebelah kiri..

saya mmg kisah pada mula nya, coz tu kereta dia..
dan saya mula kisah sebab masa memandu depan saya,
saya tgk dia sedap2 potong kereta tanpa beri lampu isyarat...

nasib baik x accident jer ng kerete lain...
termasuk juga degan saya..
sebab dia msk lane tanpa isarat..
masuk mengejut...

Came on la.. dah pelajar IPT... (kwn sebelah saya nmpk stiker student)...
tak kan x dpt fikir,
kalau buat mcm tu..
ORANG LAIN yg TERKORBAN..

pesanan saya.. JANGAN CONTOHI SEPERTI PEMANDU YG SAYA CERITA KAN INI..
sgt tidak beretika...

Dan lagi satu... JANGAN GUNA LALUAN KECEMASAN...
dah jalan ada 2 lane.. jgn jadikan 3...
bukan kerete sahaja..
bas pun sama...
semua nk cepat... dan selamat sampai..
jika begini pemandu di malaysia..
susah nk ckp..
nasihat dberi umpama mencurahkan air ke daun keladi...

Perjalanan pulang ke kampung 13.2.10


Perjalanan pulang megambil masa lebih kurang 10 jam..
dari segamat ke kampar...

Bergerak dari segamat Jam 7.30 pagi...
jam 11.30i sudah berada di rawang...
perjalanan mmg lancar sehingga ke rawang..
kesesakan jalan raya mmg tidak dapat dielakkan..
dari rawang hendak ke btg b'juntai memakan masa 1 jam stgh..

yang pelik nya!!
selepas melepasi menara "speed trap" yg polis jaga..
jln mmg clear...

Jalan sesak hanya kerana "Menara speed trap"

selepas melepasi bkt b'juntai, jalan sesak kembali semasa ke sungkai..
mengambil masa 1 jam setgh juga..
dan sampai tapah pada jam 3 lebih..
berehat di rumah 'housemate" + mkn TGH HARI..
x berhenti mkn kerana setiap perhentian penuh..

sangat memenatkan tapi lega kerana selamat sampai rumah...
Alhamdulillah...

kepada semua pemandu, DRIVE berhati-hati..


Saturday, February 13, 2010

Lights on @ i-city.. TY 4m me 2 u..




Cantik gambar ni.....
Terima kasih kerana mengingati saya yg jauh ini...

Ice Swan ni tuk awk elie...
I hope i can go to i-city soon...
its look a very nice place there...










Friday, February 12, 2010

Masa, cepat la berlalu pergi....

Sudah sekian lama tidak ku update n3 disini...
Kesibukan melanda demi kebaikan sendiri..
Alangkah baiknya jika ku balik rumah sekarang ni...
Setelah sebulan aku berada di negeri selatan ini...

Masa.., cepatla berlalu pergi,
aku ingin pulang ke rumah yang ku rindui,
berjumpa dengan keluarga yang ku sayangi,
begitu banyak cerita dalam isi hati ini.

Tika aku menaip n3 ini,
housemateku sedang mengulang kaji untuk test pada mlm ini..
semoga kalian semua tabah mhadapi ujian SM ini,
pendek kata... GOOD LUCK.. Izza, Elyn and Khai...